Cart 0
Circuit Training hornbæk fitness-kopi.jpg
 

MERE END 50 HOLD OM UGEN! VARIERET OG SPÆNDENDE HOLDTRÆNING MED KONDITION, STYRKE, OPSTRAMNING OG BALANCE I KROP OG SIND.

Udforsk og læs mere om alle vores hold nedenfor

Afmelding til hold skal ske senest 2 timer før holdstart.
På bike skal afmelding ske senest 8 timer før holdstart og på reformer pilates 12 timer før holdstart.

Adgang til online booking forudsætter medlemskab eller klippekort.
Brugernavn: hbfxxxx (f.eks. hbf5760)
Adgangskode: Det første 4-cifre i CPR

 
 
 
Reformer pilates Hornbæk Fitness.jpg

Reformer pilates

Med reformer og tower træner du, både stabilitet, styrke, smidighed og koordination på én og samme gang – og får lange, slanke muskler af dine anstrengelser.

Reformer Pilates & Tower træning kører på et selvstændigt klippekort. Vi tilbyder følgende trænings muligheder:
Enetimer: Øvelserne bliver sammensat og tilpasset helt specifikt til dit niveau og dine behov.
Hold timer: Med max. 4 deltagere på et hold. Timen kører i et niveau hvor alle kan følge med men også blive udfordret.

 
Stram op Hornbæk Fitness-kopi.jpg

Stram op

Vi tilbyder flere varitioner af hold som Stram Op. Stram op er en time, som udfordrer kroppens styrke og muskler. Der fokuseres på opstramning af hele kroppen og der arbejdes bl.a. med håndvægte, elastikker, bodybar samt stepbænke. 

Kettlecross Hornbæk Fitness.jpg

Kettlebell træning

Kettlebell timerne vil udfordre dig på styrke og udholdenhed. Du kommer til at arbejde med kettlebells og egen kropsvægt som belastning. Vores dygtige instruktør står klar til at presse dig, så du bliver udfordret, og får det maximale ud af timen.

 

Bike Myride IC7

Bike er en sjov og medrivende måde at træne på. Cyklen har en indbygget lampe, der farverigt illustrerer om du kører i det rette tempo, samt med de rette watt der skal til for at optimere din træning.

Vi har i Hornbæk Fitness fået installeret Tomahawk ICG 7. Cyklen er helt unik og muligvis den bedste indoor Bike, der produceres på verdensplan. Vores dygtige instruktører hjælper dig hvorledes du skal indstille cyklen så du får den bedste oplevelse på cyklen.
Alle cykler har monteret pedaler som gør det muligt at bruge cykelsko med enten Look eller SPD. Der kan i begrænset omfang lejes sko i centret. Vi kører bike hold næsten hver dag - se holdplan for mere info.

Fitness Hornbæk - foto susannebuhl-0030720.JPG
 
Senior træning Hornbæk Fitness.jpg

Senior træning

Som senior er det vigtigt, at man holder sig sund og fysisk aktiv for at holde livskvaliteten oppe og minimere risikoen for sygdomme.
Træningen er  i et hyggeligt, trygt og uformelt miljø, hvor alle kan føle sig velkommen uanset alder, køn og træningsbaggrund. Det er målrettet træning, der tager højde for den enkeltes fysiske niveau.
Det er træning for hele kroppen i form af kredsløbs- og muskeltræning, samt træning af balance og stabilitet.

 
balance hornbæk fitness.jpg

Bold og Balance / Bold og Styrke

Kom og være med i en super effektiv og sjov time. Når du træner på bolden, bliver hver en muskel i kroppen sat på arbejde og balancen udfordret. Holdet er for alle og øvelserne kan laves på forskellige niveauer

Pilates Hornbæk Fitness.jpg

Pilates

Hos Hornbæk Fitness har vi flere forskellige former for pilates hold: Body Balance Pilates som styrker og smidiggør din krop samt forbedrer din holdning. Pulsing Pilates er en kombination af barre-træning fra balletten, pilates og styrketræning. Soft Pilates med strech med fokus på kontrol, koncentration, stabilitet, flydende bevægelse og vejrtrækning

 
Yoga Hornbæk Fitness.jpg

Yoga

I Hornbæk Fitness finder du et stort udbud af yoga;
Hatha Yoga er en yogaform hvor du arbejder med både styrke, smidighed, balance og koncentration. Her arbejder du med klassiske yogastillinger, som du holder i længere tid - mellem stillingerne er typisk en lille pause.
Restorativ Yoga er en blid, afspændende og behagelig yogaform med fokus på at være i stillingerne 5 – 10 min. støttet af udstyr som puder, yogapøller og tæpper, så din krop får mulighed for at regenerere.
Yoga for seniorer arbejder med blide øvelser, der gennemarbejder hele kroppen og styrker din kropsbevidsthed og balance. Det foregår i et roligt tempo med små pauser mellem øvelserne.
Yoga De’stress giver ro i krop og sind med blide yogaøvelser, åndedrætsøvelser og dybdeafspænding, som vil berolige og harmonisere dit nervesystem.
Vinyasa yoga er en dynamisk yogaform, hvor du fortsætter fra den ene stilling til den anden i et flow, som bliver sammenkoblet med din vejrtrækning.
Power yoga er kraftfuld dynamisk yoga, med inspiration fra Astanga Yogaen, hvor der arbejdes med fysisk krævende øvelser der styrker, giver smidighed og udfordrer balancen.

 
Dans Hornbæk Fitness.jpg

Dans

I undervisningen danses der til fede sange fra de sidste 4 årtier.
Vi kommer igennem en masse stilarter såsom Jazz/ Hip Hop / Funk / Jive / Cha cha / Rumba/ Salsa / Zumba m.m
Trinene er varierede men simple, så alle kan være med. Du skal lytte til musikken, kigge på instruktøren og slippe alle hæmninger. Musikken vil få dig i rigtig godt humør - og du forbrænder masser af kalorier i timen.

 

Puls og styrke

Puls & Styrke er et hold baseret på cardio og styrketræning af hele kroppen.

Træningen foregår med hjælp fra forskellig redskaber såsom vægte, stænger, elastikker m.m . Hvor hele kroppens store muskel grupper bliver trænet.
Se online-booking for holdtider.

PulsogstyrkeHornbæk.jpg
 
Circuit Training hornbæk fitness-kopi.jpg

Circuit training

Cirkel træningen er en klassisk trænings form som med god ret nyder fornyet popularitet. Inden for begrænset tid, kan man opnå resultater inden for styrke, kondition og sundhed. Træningen forgår i hold salen såvel som uden for. Træningen stiller ikke krav til koordinationen, da den nemt kan eskaleres så den passer til netop dit niveau.
Se online-booking for holdtider.

Boksning.jpg

Boksning

Vi slår og sparker på boksepuder og madrasser, sjipper og får trænet en masse udholdenhed, råstyrke, hurtighed og reflekser.
Instruktør Thor Leander er tidligere professionel bokser, men niveauet er lagt så alle kan være med, både nybegyndere og trænede! Det bliver sjovt og svedigt.

Husk der er begrænset med pladser, så book dig på i dag!

 
body sds hornbæk fitness.jpg

Body SDS

Body SDS: Body self development system arbejder især med at optimere kropsholdning, åndedræt og bevægelses mønstre, hvilket fører til et bedre helbred.

Grundtræningen adskiller sig fra andre træningsformer ved at fokusere på en kombination af kredsløbs, koordinations- og ledtræning.
Se online-booking for holdtider.

 
hornbæk fitness qi gong.jpg

Thai Chi / Qi Gong

Tai Chi / Qi Gong er en ældgammel kinesisk træningsform, der foregår i langsomme glidende bevægelser. Træningen arbejder med din energi, styrker dig fysisk og mentalt på alle parametre. Det er ikke en anstrengelses sport, men en træning der arbejder med kroppen og sindet igennem de bløde bevægelser. Derfor bliver det undertiden også kaldt mindfulness i bevægelse. Alle kan være med uanset alder og kondition.

IMG_0407.JPG

Mentaltræning & Mindfulness

Vi arbejder ud fra enkle MBSR og meta kognitive principper, der træner evnen til at være fokuseret i alle livets facetter - uanset om det er inden for en sportsgren eller i livet i det hele taget. Denne træning kan tages med over alt. Det kræver ingen forkundskaber at deltage. Træningen kan foregå både i bevægelse og i stille tilstand.

 
walk-and-train-hornbæk-fitness.jpg

Walk’n’Train

Det er både hot og godt at gå - og motionen kombineret med den friske luft sikrer dig et energiboost. I Walk’n’Train kombineres styrketræning og yogaøvelser, mens vi går. Det, at kombinere gang med styrkeøvelser, er nærmest som at slå to ‘sundhedsmæssige’ fluer med et smæk. Dels får du alle de afstressende fordele ved at gå i den friske luft med en puls i fedtforbrændingszonen, og dels aktiverer vi de store muskelgrupper, som øger forbrændingen - og øvelserne vil også styrke din mobilitet og motorik. Walk’n’Train er en anderledes og motiverende træningsform.

Untitled design(6).png

Styrk din ryg

Vores træning er primært koncentreret omkring core-muskulaturen, og vi arbejder specifikt med at holde fokus på kernen, og træner i forskellige intervaller og med forskellige redskaber. Træningen er velegnet som genoptræning, forebyggende eller hvis du bare ønsker styrke coremuskulaturen og dermed forebygge rygskader. Principperne er udviklet og sammensat i samarbejde fysioterapeut Karina Nikolajsen fra Rygklinikken i Helsingør.

 
lj-lara-1554861-unsplash.jpg

Mor-Barn/barselshold

Vi nu kan tilbyde holdtræning til barslende mødre, som har brug for fokus for opstramning efter graviditet og fødsel - eller specifikt fokus på delte mavemuskler (rectus diastase) og løst bækken.

Den lille er meget velkommen i lift eller med til øvelser. Der må selvfølgelig både ammes og skiftes efter behov.