Circuit Training hornbæk fitness-kopi.jpg
 

NICE TO KNOW:
VI TILBYDER VARIERET OG SPÆNDENDE HOLDTRÆNING MED KONDITION, STYRKE, OPSTRAMNING OG BALANCE I KROP OG SIND

Udforsk og læs mere om alle vores hold nedenfor..

Brugernavn: hbfxxxx (f.eks. hbf5760)
Adgangskode: Det første 4-cifre i CPR

Afmelding til hold skal ske senest 2 timer før holdstart.
På Bike/Spinningsholdene skal afmelding ske senest 8 timer før holdstart og på Reformer Pilates  12 timer før holdstart

 
 
 
Reformer pilates Hornbæk Fitness.jpg

Reformer pilates

Med reformer og tower træner du, både stabilitet, styrke, smidighed og koordination på én og samme gang – og får lange, slanke muskler af dine anstrengelser.

Reformer Pilates & Tower træning kører på et selvstændigt klippekort. Vi tilbyder følgende trænings muligheder:
EnetimerØvelserne bliver sammensat og tilpasset helt specifikt til dit niveau og dine behov.
Hold timer: Med max. 4 deltagere på et hold. Timen kører i et niveau hvor alle kan følge med men også blive udfordret.

 

Stram op

Vi tilbyder flere varitioner af hold som Stram Op.

Stram op er en time, som udfordrer kroppens styrke og muskler.
Der fokuseres på opstramning af hele kroppen og der arbejdes bl.a. med håndvægte, elastikker, bodybar samt stepbænke. 

Stram op holdene kører tirsdag kl. 8:30-9:30 og kl. 16:10-17:10

 

Stram op Hornbæk Fitness-kopi.jpg
 
Kettlecross Hornbæk Fitness.jpg

Kettlebell træning

Kettlebell timerne vil udfordre dig på styrke og udholdenhed. Du kommer til at arbejde med kettlebells og egen kropsvægt som belastning.

Vores dygtige instruktør står klar til at presse dig, så du bliver udfordret, og får det maximale ud af timen.

 

Bike Myride IC7

Bike er den ultimative konditionstræning. Du kommer i god form samt styrker din iltoptagelse og giver dig mere overskud i hverdagen.

Vi har i Hornbæk Fitness fået installeret Tomahawk ICG 7. Cyklen er helt unik og muligvis den bedste indoor Bike, der produceres på verdensplan. Vores dygtige instruktører hjælper dig hvorledes du skal indstille cyklen så du får den bedste oplevelse på cyklen.
Alle cykler har monteret pedaler som gør det muligt at bruge cykelsko med enten Look eller SPD. Der kan i begrænset omfang lejes sko i centret. Vi kører bike hold næsten hver dag - se holdplan for mere info.

Bike Hornbæk Fitness.jpg
 
Senior træning Hornbæk Fitness.jpg

Senior træning

Som senior er det vigtigt, at man holder sig sund og fysisk aktiv for at holde livskvaliteten oppe og minimere risikoen for sygdomme.
Træningen er  i et hyggeligt, trygt og uformelt miljø, hvor alle kan føle sig velkommen uanset alder, køn og træningsbaggrund. Det er målrettet træning, der tager højde for den enkeltes fysiske niveau.
Det er træning for hele kroppen i form af kredsløbs- og muskeltræning, samt træning af balance og stabilitet.

 
Pilates Hornbæk Fitness.jpg

Pilates

Hos Hornbæk Fitness har vi flere forskellige former for pilates hold:
Body Balance Pilates som styrker og smidiggør din krop samt forbedrer din holdning.
Pulsing Pilates er en kombination af barre-træning fra balletten, pilates og styrketræning.
Pulsing Pilates Run er en sjov træning i naturen som kombinerer løb med styrkeøvelser.
Soft Pilates med strech med fokus på kontrol, koncentration, stabilitet, flydende bevægelse og vejrtrækning

 
balance hornbæk fitness.jpg

Balance-styrke-smidighed

20/20/20 er en mix time med fokus på balance, styrke og smidighed.

20 minutter med stor bold.
20 min stående øvelser med redskaber.
20 min gulvøvelser med fokus på mave og bryst.

Super sjov time som slutter med en god udstrækning.
Holdet kører hver tirsdag fra kl. 18.45-19.45

 
Yoga Hornbæk Fitness.jpg

Yoga

Hornbæk Fitness tilbyder flere former for yoga:
Hatha Yoga synkroniserer åndedræt med bevægelser og giver øget fleksibilitet, styrke, udholdenhed, balance, åndedrætskontrol og afspænding.
Restorativ Yoga er dybere yoga afspænding som løsner op for spændinger og ubehag, med fokus på at være i stillingerne 5 – 10 min. Vinyasa yoga og Power yoga er kraftfuld dynamisk yoga, med inspiration fra Astanga Yogaen og der arbejdes med styrke, smidighed og balance.

 
Dans Hornbæk Fitness.jpg

Dans

I undervisningen danses der til fede sange fra de sidste 4 årtier.
Vi kommer igennem en masse stilarter såsom Jazz/ Hip Hop / Funk / Jive / Cha cha / Rumba/ Salsa / Zumba m.m
Trinene er varierede men simple, så alle kan være med. Du skal lytte til musikken, kigge på instruktøren og slippe alle hæmninger. Musikken vil få dig i rigtig godt humør - og du forbrænder masser af kalorier på timen.
Dans kører hver torsdag kl. 19:10-20:10

 

Puls og styrke

Puls & Styrke er et hold baseret på cardio og styrketræning af hele kroppen.

Træningen foregår med hjælp fra forskellig redskaber såsom vægte, stænger, elastikker m.m . Hvor hele kroppens store muskel grupper bliver trænet.
Puls og styrke kører hver fredag kl. 09:45-10:45 og søndag kl. 10.35-11:35

PulsogstyrkeHornbæk.jpg
 
Circuit Training hornbæk fitness-kopi.jpg

Circuit training

Cirkel træningen er en klassisk trænings form som med god ret nyder fornyet popularitet. Inden for begrænset tid, kan man opnå resultater inden for styrke, kondition og sundhed. Træningen forgår i hold salen såvel som uden for. Træningen stiller ikke krav til koordinationen, da den nemt kan eskaleres så den passer til netop dit niveau.
Holdet kører hver onsdag kl. 18:15-19:15

 
step hornbæk fitness.jpg

Step/Body sculp

Step/Body Sculp er en hård og sjov time med step bænke.
Øvelserne omkring steppen bliver bygget op til små serier.

Hver time er forskellig og kan indeholder mange variationer af øvelser med udstyr.
Holdet kører torsdag fra kl. 18.00-19.00 og mandag kl. 18.30-19.30.

 
scott-webb-22420.jpg

Cross træning

Der lægges I “Crossfit” stor vægt på variation både i varighed, bevægelser, gentagelser og vægt. Den store variation udgør en stor motivationsfaktor, i det man altid bliver udfordret på en ny og sjov måde. Det er efterhånden alment kendt, at træning med høj intensitet giver markant større forbedringer i bl. a. VO2-max (iltoptagelse) og fedtforbrænding end træning med moderat intensitet. Holdet kører tirsdag og torsdag kl. 06:00-07:00

 
body sds hornbæk fitness.jpg

Body SDS

Body SDS: Body self development system arbejder især med at optimere kropsholdning, åndedræt og bevægelses mønstre, hvilket fører til et bedre helbred.

Grundtræningen adskiller sig fra andre træningsformer ved at fokusere på en kombination af kredsløbs, koordinations- og ledtræning.
Træningen kører hver søndag kl. 09:00-10:30